Life as we know it

Welcome to Fakh's Own!

Blog ini bukan milik AWAK, DIA atau MEREKA. Blog ini milik SAYA.

Kalau minat, follow blog ini. Kalau suka entri saya, tinggalkan comment anda. Tinggalkan link anda supaya saya boleh jejak dan follow anda. ;)

TAPI kalau tak suka, jangan baca blog ini. Kalau benci tekan icon pangkah kat window korang tu. Buat apa bukak blog ini kalau tak suka?

So, to readers thanks for viewing my blog. I LOVE YOU GUYS!

-fakhriah anuar-



Followers!

Saturday, January 08, 2011

‘Love Live Life Green: Earth, Yes We Care’



hey korang!!

entri kali ni merupakan kempen kedua aku join. and kempen ‘Love Live Life Green: Earth, Yes We Care’ ni jugak di anjurkan oleh Afiq Naufal lagi. kempen pasal kehijauan alam semesta ni rasanya boleh berjaya mcm kempenCOVER YOUR AURAT CAMPAIGN | SHOW YOUR SUPPORT!

so kalau korang pegi shopping kat mane2 pada setiap hari sabtu, korang akn dikenakan bayaran 20sen bg setiap beg plastik yg korang gunakan selepas beli barang. sebab kerajaan dh mulakan kempen 'no plastic bags day on every saturday'

dari situ aku & family aku mula untuk gunakan shopping bag setiap kali kteorg bershopping walaupn bukan hari sabtu. yg macam aku tahu kedai 'The Body Shop' dh lame berkempen mcm ni. setiap item yg dibeli pekerja-pekerja kedai tu akn minta customer untuk letakkan barang dlm beg mereka msg2 & penggunaan plastik bag akan dikenakan bayaran. *tak tau la berapa byran yg dikenakan sbb aku x penah mintak plastik bag kalau shopping kt kedai tu. mungkin ade lg kedai-kedai yg sememangnya dh lama berkempen mcm ni. mungkin aku terlepas pndang atau aku sendiri x pernah pergi kedai tu.

bila kempen bumi hijau ni aku teringat pulak kempen 'Earth Hour' yg dijalankan setiap tahun di seluruh pelusuk dunia. kempen yang memerlukan kita tutup semua lampu dalam masa 1 jam. walau pn 1jam tu kejap je tp bila 1 dunia ni buat benda yg sama seriously akn berjaya ubah dunia kita ni. *ape aku merepek ni.



so kepada korang yg rasa berminat nk join kempen ni silalah refer ke blog Afiq Naufal. kt situ ada cara mcm mana nk support kempen ni. kat situ suruh aku tag 3 org kawan utk join kempen ni. aku malas nk tag sape2. so klau rasa berminat, just klik je kat link yg aku bg tadi.




p/s: bumi kita dh semakin tenat.

No comments:

Copyright by Fakhriah Anuar ♥